Tapahtumia

HISTORIAA

Syyskuussa 1991 Finlandia-talossa vietettiin Lotta Svärd-järjestön 70-vuotisjuhlaa. Tämä juhla päätti lottien osalta 50 vuotta kestäneen hiljaisuuden. Juhlassa esitettiin valtiovallan taholta tunnustus lottien sotien aikana tekemälle työlle.

Vuoden 1992 alussa perustettiin ensimmäinen lottaperinneyhdistys Helsinkiin, joka vuotta myöhemmin rekisteröitiin Suomen Lottaperinneliitoksi, yhteistyöelimeksi sa­mana vuonna perustetuille yhdistyksille. Tällä hetkellä Suomen Lottaperinneliittoon kuuluu 29 yhdistystä, joissa jäseniä noin 4400. Suomen Lottaperinneliiton keskustoimisto on Helsingissä.

Kouvolan Seudun Lottaperinneyhdistys ry perustettiin v 2006 tarkoituksena kun­nioittaa lottien työtä sekä huolehtia vielä elossa olevien lottien ja pikkulottien henki­sestä ja fyysisestä hyvinvoinnista.

Yhdistyksen toimesta kerätään lottamuistoja , lotta-aiheista esineistöä sekä kirjalli­suutta.

Perinneyhdistysten tehtävä on tärkeä lotta-sukupolven arvostajina, lottaperinteen säilyttäjinä sekä lottien henkisen perinnön siirtäjinä tuleville sukupolville.

JÄSENTILAISUUDET PIDETÄÄN SYYS- ja KEVÄTKAUDELLA TUULENSUOJASSA, ELLEI TOISIN MAINITA, ALKAEN KLO 18.00. KAHVITARJOILU ALKAA KLO 17.00.

TERVETULOA MUKAAN!

******************************************************

24.11. ti ” Valoa pimeyteen – runon ja musiikin ilta”

Käpylän kirkossa klo 18.00.  Kahvitarjoilu klo 17:00

Ohjelmassa mm. Yhdistyksen Runoryhmä. Musiikkia, iltahartaus. Vapaa pääsy, ohjelma 5€

06.12. ma Itsenäisyyspäivän tilaisuudet

Kunniakäynti Kuusankoskella Vapaudenpatsaalla klo 9.15.

21.12. ti Puurojuhla Tuulensuojassa alkaen klo 17:00

Joulupuuro ja torttukahvit, musiikkia ARPAJAISET

Ilmoittautumiset tapahtuman eräpäivään mennessä alla olevalla lomakkeella

tai